Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 5 november 2019

Madrid/Toledo

Op zoek naar de Spaanse herfstzon in Madrid,
 
genieten we van een koninklijke tijd buiten...
 
 
en bezoeken we het Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia,
om er de "Guernica" van Picasso te bewonderen.
(Maar de knappe fototentoonstelling op de vierde verdieping
is dus tevens zéér de moeite waard!!)
 
 
In "San Gines" eten we de beste churros van de stad,
mét de strafste chocolademelk ook!
 
"Real Madrid" kan tevens op enkele Vlaamse supporters rekenen, 

al loopt ondergetekende toch meer warm voor het mooie Toledo,
met zijn middeleeuwse straatjes en oude vesting op een heuvel langs de Taag.
 
Werkelijk "gotisch groots" en indrukwekkend:
de Catedral de Santa Maria de Toledo.

Als vroegere hoofdstad van Spanje blijft Toledo
met deze kathedraal en zijn hele historische binnenstad
een noodzakelijke aanvulling op de miljoenenstad Madrid.
 
Zelfs het treinstation in Moorse stijl verdient een (laatste) selfie.
 
Absoluut een fijne en weldadige citytrip tijdens de voorbije herfstvakantie!
Wonderlijk hoe een verandering van omgeving
de geest ook altijd voedt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten