Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 14 november 2019

Un petit truc en plus

De eenvoudige voorgevel is misschien weinig opvallend,
maar dit is beslist een stijlvol restaurantje in centrum Mulhouse,

  met lekkere basisgerechten die verzorgd worden afgewerkt.

 Vriendin Delphine nodigde me uit voor deze lunch,
 
en maakte ook een praatje met chef Aurélie Bernard,

 want Delphine werkt hier zelf regelmatig als vrijwilligster.
 
 
"Un petit truc en plus est une aventure humaine, solidaire et gourmande":
70% van de werknemers hier zijn mensen met Trisomie 21,
met een chromosoom 'en plus' op het 21ste paar.
 
Dit is het allereerste inclusief restaurant in de Grand Est:
het opende officieel zijn deuren op 9 september 2019
en mocht meteen al een eerste prijs in Parijs in ontvangst nemen.
 
Werkelijk een mooi en geslaagd project waar ik helemaal goedgezind van werd
op deze koude donderdag (met de eerste sneeuw op de Vogezen in de verte!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten