Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 9 januari 2020

Sweet 2020: vervolg!

'Ik herneem graag mijn vaste gewoontes,' zei de huiswerkjuf vanochtend lachend en ze zette zich meteen weer op haar vaste plaats aan onze zwarte tafel... Maar ze komt dus al een aantal jaren niet meer thuis langs om mijn trio te helpen met hun Franse lessen (en bijgevolg zien we elkaar nu ook véél minder).
 
Gelukkig hebben we wél de vaste gewoonte behouden om elkaar officieel "nieuwjaar te wensen". Ik doe dat meestal met de klassieke Belgische pralines, zij steevast met huisgemaakte 'Bredele de Noël': de Alsaciens zijn namelijk een krak in het maken van koekjes speciaal voor kerst.
 
Maar dit jaar had ze dus nog iets extra's mee: een lekkere 'pandoro artigianale' uit het mooie Perugia! (De moeder van onze huiswerkjuf was van geboorte een echte Italiaanse mama.)
 
"Sweet 2020" kent hier dus een aangenaam vervolg, met veel nieuwe zoetigheden op onze tafel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten