Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 9 oktober 2023

Anatomie d'une chute

Je komt het niet vaak tegen op het grote doek: de val van een relatie die wordt aangekondigd door een inhoudelijk ijzersterk opgebouwde ruzie die bovendien filmtechnisch razend goed in elkaar zit! Verwacht je bij 'Anatomie d'une chute' dus ook niet aan een klassiek rechtbankdrama met veel flashbacks die langzaam maar zeker de waarheid onthullen. Integendeel. Deze film gaat juist over wat er niet getoond wordt en intrigeert daarbij door een gebrek aan beelden. 

'L'autopsie d'un couple.' De ontleding van een huwelijk dus. En hoe ieder altijd zijn/haar versie van de waarheid heeft. Scenarist-regisseur Justine Triet mocht dit jaar in Cannes terecht de Gouden Palm in ontvangst nemen voor deze beklijvende Franse film.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten