Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 3 maart 2024

Bella Cortona

Uitgenodigd in het mooie Cortona,
in het fijne vakantiehuis van Annelies en Stephan,
om samen naar de 'Strade Bianche' te gaan,
eerst onder een dreigende lucht,
en ook wat nattigheid,
maar dan gelukkig snel een grote opklaring,
om vervolgens post te vatten aan een tweede punt,
en weer het hele circus te zien passeren,
met veel respect voor alle deelnemende renners,
tot ook wij aan de finish in Siena
nog een selfie namen op de Piazza del Campo.
Tijd dan voor vers fruitsap op zondagochtend,
en een wandeling langs 'il sentiero di Annibale',
met zicht op prachtige olijfgaarden,
en het mooie Cortona tegen de heuvel,
alsook het Lago Trasimeno in de verte,
al kon het 'gluren bij de buren' ook op veel bijval rekenen,
en maakten we graag nog een selfie met deze eenzame ezel.
Tot slot nog wat koers op de televisie,
en een lekker zondags vieruurtje,
bestaande uit 'torta della nonna' en 'torta caprese'.

Een zalig Toscaans weekend
dat we zo opnieuw willen beleven!
X

1 opmerking:

  1. Jullie hebben het daar, kort samengevat, enorm naar jullie zin gehad hé ! Leuk. En ook precies heel mooi daar. En spijtig genoeg, zoals ze steeds zeggen, aan alle mooie liedjes komt een eind...

    BeantwoordenVerwijderen