Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 5 september 2014

Cider moment


Met pannenkoeken, marmercake en cupcakes vierden we woensdagnamiddag elf jonge meisjesjaren in huis. De moeders trakteerden zichzelf ook op een glaasje cider, de start van het nieuwe schooljaar verdiende wel een drankje! (Dat de twee vriendinnen op de foto niet meer bij elkaar in de klas zitten, vinden hun moeders voorlopig trouwens erger dan de meisjes zelf.)

Ondertussen zorgde Valérie Trierweiler voor veel ophef in het hele land met de plotse verschijning van haar boek 'Merci pour ce moment'. François Hollande kon evenwel rekenen op veel steun uit onverwachte hoek, zoals dat altijd gaat in grote nood. Desalniettemin. Het boek ging gisteren vlot de toonbank over en het ziet er niet goed uit voor onze Franse president.

Niet dat onze jarige dochter daarvan wakker ligt. Hier moeten boeken gekaft worden en pages de garde gemaakt. Half september starten ook terug de dansles, turnles en tekenles. En eerst staat nog dat lang beloofde pretparkbezoek op de agenda!

Veel ademruimte is er bij de start van een nieuw schooljaar niet.

'Ah, oui, c'est la rentrée,' zei mijn BFV laconiek en ze opende vlot de fles cider.

1 opmerking: