Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 11 september 2014

Un été indien


Een foto genomen vorige zaterdag om 19u51 op ons terras. Sinds de start van het schooljaar halen we dagelijks temperaturen van 25 graden en meer! Blote armen hangen dus weer even nonchalant uit geopende autoraampjes, kleurrijke topjes laten terug de schouders zien... De nazomer doet deugd.

Na een grillige zomer met grote temperatuursschommelingen, veel regen en veel wind, mag dat ook wel. Het werd een harde zomer bovendien, met vier Palestijnse neefjes die het leven lieten op een strand in de Gazastrook, met een Australische grootvader en zijn drie kleinkinderen aan boord van vlucht MH17... Afstand houden wordt moeilijk wanneer verdriet een naam en een gezicht krijgt.

Dus ja, wat extra zonneschijn die deugd doet!

En morgen hoop ik in Basel een terrasje te doen met de twee Vlaamse vriendinnen die komen logeren! Het wordt hier dus sowieso een mooi weekend met vele 'warme' babbels.

1 opmerking:

  1. Hey An,

    Genieten daar, zonder meer ! Ik zal in gedachten vaak in jullie buurt zijn dit weekend, maar wat afstand is juist ook goed soms. Heel veel groeten, fijne gesprekken en mooie momenten toegewenst aan jullie allen en het bijzondere vrouwentrio dat jullie deze week zijn.
    Ik maak er dit weekend hier ook een fijn bijbabbelweekend van, na de eerste hele drukke, maar ook positief energieke schoolweken !
    En weet je wat ik stuur gewoon ook binnenkort een reservatie door voor jullie B & B :) ! ( heel vrijblijvend en als het nog eens past he !)

    Mooie foto en tekst trouwens weer hier op je blog ! De schrijfkriebels hebben je nog steeds goed te pakken, tof hoor !

    Groetjes, Carla

    BeantwoordenVerwijderen