Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 30 juli 2015

Ikea Mulhouse


Veiligheidsmensen in fluohesjes die je over een volle parking loodsen, geel-blauwe ballonnen en dito vlaggetjes aan de ingang, een muziekbandje dat daar ook vrolijk van zich laat horen... Het heeft iets van een kindvriendelijk zomerfestival, de officiële opening van de nieuwe Ikea in Mulhouse!

Vanmiddag gingen dochterlief en ik al eens op verkenning. De opkomst tijdens de tweede dag bleef massaal. De grote publiciteitsborden doen hun werk dus goed. Ikea pakt het ook slim aan, met slogans waarin het Elzasser dialect duidelijk gebruikt wordt... Alsof de Zweden hier thuis zijn.

Maar geen kwaad woord over al die leuke spullen die betaalbaar blijven. (Al sta ik zelf toch weer iedere keer erg verbaasd aan de kassa te kijken hoe mijn rekening dan nog steeds zo kan oplopen?! Maar goed, mijn Ikea Family Card uit Zaventem werkte zelfs aan deze Franse zelfscan.)

En deze nieuwe vestiging zorgt toch ook voor maar liefst 205 nieuwe banen in de streek!

Meteen lijkt het me ook weer eeuwen geleden dat ik als jobstudent zelf in Ikea achter de kassa zat. "Artikels scannen" bestond nog niet, je tikte de getallen van de streepjescode zelf handmatig in op de kassa, voor het zicht van de klant die vaak ongeduldig toekeek wanneer je de code niet meteen juist had. Dochterlief kijkt me ongelovig aan wanneer ik haar dat vertel. Alsof ik het over eeuwen geleden heb, ik zei het al.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten