Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zaterdag 4 juli 2015

Singapore


En zo heb ik Singapore ervaren:

1. vier nachten logeren in het Park Royal Hotel on Pickering waar de palmbomen op hoge terrassen langs het gebouw groeien en waar het water uit het halfopen zwembad op de vijfde verdieping over de rand naar beneden lijkt te stromen!

2. kuieren door Chinatown dat vlak achter ons hotel ligt, maar uiteindelijk toch op zoek gaan naar een meer Europees terrasje op Duxton Hill (met trendy cafés en restaurants die vol yuppies zitten)

3. het schitterende Raffles Hotel uit de koloniale tijd bewonderen, alsook de witte Saint Andrew's Cathedral en de kleurrijke huisjes op Emerald Hill Road, en daarnaast doen ook The Cavenagh Bridge and The Fullerton Hotel ons zeker wegdromen naar lang vervlogen tijden...

4. shoppen op Orchard Road want winkelen is (naast eten) de favoriete vrijetijdsbesteding van veel Singaporezen: het aanbod is er fenomenaal en in "de meest hysterische winkelstraat van Singapore" (dixit mijn reisboek) moet ik zelf dan toch ook geweest zijn :-)

5. beestjes kijken, een hele dag lang: eerst in de Singapore Zoo (we spotten witte tijgers!) en aansluitend in de Night Safari, sinds 1994 het eerste nachtelijke dierenpark ter wereld: manlief kan zijn geluk niet op!

6. teleurgesteld ontdekken dat het standbeeld van Sir Stamford Raffles, de stichter van Singapore, op Raffles Landing Site helemaal ingepakt staat ter bescherming voor de vele werken rondom (maar ik neem er toch een foto van)

7. heel hard genieten van alle futuristische architectuur op Marina Bay Sands dat sinds de opening in 2010 de skyline van de stad bepaalt en vervolgens wandelen over de Skyway in Gardens by the Bay voor een panoramisch uitzicht op de Supertrees (die iedere avond spectaculair verlicht worden met zonne-energie)

8. lekkere verse krab eten met Siew Lay in restaurant Spring Court: het dessert vind ik net als in Kuala Lumpur weer niet zoet genoeg, maar het zou wel voor veel huwelijksgeluk zorgen :-)

9. met de kabelbaan naar Sentosa, het vakantie-eilandje voor de kust van Singapore: de vele containerschepen die op zee voor anker liggen, tonen onmiddellijk het grote belang van de havenindustrie (Singapore is de tweede grootste havenstad ter wereld, na Shanghai)

10. drinken, veel drinken om het warme en vochtige klimaat (we zitten ter hoogte van de evenaar en dat blijven we als toerist zeker voelen) aan te kunnen: noodle soup at breakfast, bubble tea at noon and a singapore sling at night, we zouden het gewoon kunnen worden :-)

Singapore samenvatten in 1 zin? Singapura, de stad van de leeuw, is een eilandstaat die op korte tijd is uitgegroeid tot een toonaangevende wereldstad en met haar ijzersterke economie (en eigen munt: de Singaporese dollar) moet ze zeker één van de grootste succesverhalen van Azië zijn. Deze stad deed me ook heel sterk denken aan ons verblijf in Shanghai in 2012. Dus ja, ik ga voor dezelfde zin: the sky is the limit!

1 opmerking:

  1. Knap! Lijkt me een heerlijke belevenis, toch voor eventjes, en dan kan jij weer wegglippen van die wereldstadgekte naar de rustige Elzas als verademing

    BeantwoordenVerwijderen