Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 28 november 2014

Erster Weihnachtsmarkt!


Mijn vader is gek op kerstmarkten. Er was een tijd dat hij ieder jaar naar de grote markten in Aken en Keulen trok, op zoek naar witte huisjes voor zijn kerstdorp thuis! En nog steeds stelt hij met Kerstmis zijn sfeervolle dorp op naast de versierde denneboom in de living.

Het was dus erg leuk om, bij het begin van de Advent, juist met hem de eerste (Duitse) kerstmarkt te doen. Op de Unterlindenplatz en Kartoffelmarkt in Freiburg kon hij vandaag al uitgebreid zijn hart ophalen, maar later dit weekend volgen zeker ook nog de lutins op de eigen kerstmarkt in Pfastatt.

Want de vele kerstmarkten die je nu ook weer in de Elzas kan bezoeken, zijn allemaal beslist de moeite waard. Het gebruik bestaat hier bovendien al vijfhonderd jaar en tegenwoordig zijn er meer dan vijftig grote en kleine kerstmarkten in de regio. Straatsburg, Colmar, Mulhouse, Sélestat, Obernai, Eguisheim: het zijn slechts de meest gekende namen. De hele maand december voelen kerstfanaten zich hier dus zeker thuis.

En zo krijgen al die korte, grijze dagen met veel mist toch ook weer wat kleur!!

Zelfs voor iemand als ik die niet meteen warm loopt voor het geschuifel langs drukke kerstkraampjes en alle bijhorende eet- en drankstalletjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten