Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 16 november 2014

Chauvinisme


Blinde ingenomenheid met alles van en in het eigen land, overdreven vaderlandsliefde...

En misschien heb ik ook wat overdreven door het mandje te willen vullen met twaalf (!) verschillende Belgische biersoorten. Alhoewel. De voetbaltrainer van onze jongens leek gisteren toch erg opgezet met dit verjaardagscadeau dat ik hem in naam van alle ouders overhandigde.

Maar de provincie Antwerpen willen omdopen tot 'Midden-Brabant'?!

Nee, dat voorstel kon er hier bij mij deze week toch ook niet in. En wellicht heeft de hele politieke storm rond de naamsverandering een veel diepere grond, maar nu leek het me helaas te veel op bezigheidstherapie.

Mijn vaderlandsliefde is dus niet overdreven als het over politieke kwesties gaat. Dat is vroeger nooit het geval geweest en daar heeft onze verhuis zeker ook geen verandering ingebracht.

Ben ondertussen wel benieuwd welk biertje onze voetbaltrainer het lekkerst zal vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten