Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 29 september 2015

Over fileleed en een afstandsbediening


Monsterfiles zoals in België, we kennen het hier zelden.

Tenzij misschien de laatste dagen rond onze zetel thuis...

Daar stonden vanochtend weer heel wat auto's aan te schuiven aan de grens met Basel (die dubbele houten doorgang onderaan in beeld), en de file geraakte ook pas opgelost in de vroege vooravond, juist na schooltijd.

Zo regelt Kobe dus al enkele dagen het verkeer in onze living: "vlugvlug" bij het opstaan 's morgens, en uitgebreider bij zijn thuiskomst 's avonds. En o wee diegene die tussendoor iets aan zijn opstelling durft te veranderen! (Laat staan dat ik alles zou opruimen!!)

Maar fantastisch toch, hoe onze jongste zoon hier nog steeds regelmatig de living inpalmt met zijn kleine autootjes, zijn legermannen, zijn Playmobil... 

En godzijdank werkt de afstandsbediening van onze tv prima!

Want ik zou nu niet iedere keer opnieuw willen rechtstaan tussen al die autootjes...
Om dan enthousiast alle voetbalmatchen waar de oudste zoon tegenwoordig de hele avond naar kijkt "weg te zappen"... (Hmhm, I wish!)

3 opmerkingen: