Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 20 september 2015

Journées du patrimoine


We kwamen er toevallig achter, maar het was toch mooi meegenomen: de gratis toegang in heel wat musea hier dit weekend.

In Soultz bezochten we het Château-musée du Bucheneck (met geweldige wapens voor onze jongste zoon) en ook La Nef des Jouets (waar de leuke miniatuurwagentjes dan weer erg in de smaak vielen). In Uffholtz stopten we vervolgens in een "abri de guerre" uit de eerste wereldoorlog, toen zelfs de overgrootouders van die enthousiaste zoon nog niet geboren waren...

Erfgoeddagen kennen voor Kobe zeker een lange voorgeschiedenis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten