Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 24 september 2015

In de Jura

Een goede klastitularis, die onthoud je voor het leven. Omdat die meer doet dan het strict noodzakelijke, omdat je als leerling voelt dat het om méér gaat dan enkel de leerstof...
(Al spreekt iedere goede leerkracht sowieso met veel passie over zijn/haar vakgebied.)

En voor het tweede jaar op rij, heeft dochterlief het getroffen in het college!

Vorig jaar mocht ze veel boeken lezen (de leraar Frans was niet alleen haar klastitularis, maar is daarnaast ook al jaren de documentalist van de school) en ze leerde tevens de Zoo van Mulhouse van binnenuit kennen (die zelfde leraar heeft daar wellicht zijn persoonlijke connecties).

Maar dit schooljaar zal het onze dochter dus niet ontbreken aan de meer sportieve uitdagingen!!

Dat de sportlerares deze week met haar klas in de Jura zit, werd bij het begin van het schooljaar nochtans op heel wat kritiek onthaald bij enkele specifieke (en altijd wel negatieve?) ouders. Maar ook deze gemotiveerde klastitularis liet zich niet uit het lood slaan en verdedigde haar zaak:"Ce projet de classe me tient à coeur parce que j'y crois."

En dus vertrok Britt maandagmorgen voor "un séjour sportif dans le Jura", in een afgelegen chalet zonder internetbereik! Om vijf dagen samen te leven met haar klasgenoten, om elkaar beter te leren kennen en te leren samenwerken (want de klasgroepen worden hier ieder schooljaar volledig opnieuw samengesteld), met een aanbod van veel sport en spel overdag, en met 's avonds in de chalet ook wat echte lessen zoals Frans en wiskunde...

Morgenavond komt dochterlief terug thuis, met een zak vol vuile kleren en een hoofd vol nieuwe en onvergetelijke ervaringen. (De sportlerares hoefde mij als ouder tijdens de informatievergadering zeker niet meer te overtuigen.)

Op vijf dagen tijd is er met een nieuwe klas veel mogelijk in de Jura.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten