Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zaterdag 26 september 2015

Vijf guppy's


Huisdieren, ik loop er niet echt warm voor. Je hecht je eraan, en dan gaan ze dood.
Oké, dit is wel erg kort door de bocht, ik weet het. Maar zelfs het overlijden van onze goudvis Emiel vorige week vonden we erg. Kan je nagaan. (En je wil niet weten hoe we in zak en as zaten toen Principal afgelopen lente door een marter aangevallen werd.)

Ondertussen telt ons aquarium sinds vanmiddag vijf nieuwe bewoners. Helaas heb ik nu juist op Wikipedia gelezen dat een guppy in gevangenschap slechts een half tot twee jaar leeft. Een half jaar, dat is maar zes maanden!! Kunnen we tegen volgende lente nieuwe vissen kopen!!

Soit. Om iedere "hechting" te vermijden, geven we deze beestjes zeker géén naam.

Welkom dus aan guppy 1, 2, 3, 4 en 5!

2 opmerkingen:

  1. Guppies leven misschien niet heel erg lang, maar ze kweken wel als konijnen en zorgen dus voor een nageslacht :-) (Alhoewel die kleintjes soms ook gewoon genadeloos worden opgegeten door de andere vissen in het aquarium.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zouden vijf vrouwtjes moeten zijn, maar ik hou je op de hoogte :-)

      Verwijderen