Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 22 februari 2016

Over een pruilend masker en lengende dagen...


De dag was te vroeg begonnen en had vervolgens te lang geduurd... Altijd moeilijk, die eerste schooldag na een vakantie, ook al kunnen we ons trio ondertussen terug in daglicht wegbrengen en ophalen.

Op de achterbank geeuwden de twee oudsten vanavond dus uitgebreid en naast mij zat de jongste zwijgzaam te mokken: zijn masker was geselectioneerd voor de vakantie begon, maar hij had uiteindelijk toch geen prijs gewonnen. Bovendien had hij vanmorgen sciences, wat hij 'echt haat'. (Het is nu eenmaal 'alles of niets' bij hem.)

Moeilijk vond ik het zelf om niet luid in de lach te schieten, met dat pruilende masker naast me en die scheefhangende pubers achter in de wagen!

En moeilijk zijn nu ook die lengende dagen, wanneer Sters verjaardag weer overal tussenkruipt... Stil en onopvallend, toch duidelijk voelbaar. (Met een waterig zonnetje en veel vogelgetjilp hing de lente hier vandaag ook voor het eerst terug tastbaar in de lucht.) Een vriendelijke tegenligger had teken gedaan. Helemaal in gedachten verzonken was ik onderweg naar Britts turnles ongemerkt de valavond ingereden, ik zette meteen mijn lichten aan.

Lengende dagen, ik moet er weer aan wennen...

Maar dat pruilende masker mag ondertussen wel iedere avond naast mij in de wagen zitten. Zeker weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten