Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 2 februari 2016

Ganzenbordspel

Hoewel ik ondertussen wel weet dat je in de Sous-Préfecture van Mulhouse zelden meteen geholpen wordt, was ik vanmiddag toch weer erg teleurgesteld. Misschien omdat het voelt zoals pech tijdens een ganzenbordspel?

Terug naar af, probeer het volgende keer beter te doen!!

Maar dat ik vandaag binnen de vijf minuten terug op straat stond, leek de dame achter de balie deze keer zelf ook oprecht jammer te vinden...

Want het inschrijvingsdossier van onze nieuwe wagen mocht dan wel volledig zijn, ter plaatse diende manlief nog een extra document te ondertekenen. (En neen, het hielp niet dat ik daar enthousiast met ons trouwboekje en ons beider paspoorten stond te zwaaien. Meneer diende het document echt zelf te ondertekenen.)

Terug naar huis dus, om vanavond de handtekening van mijn echtgenoot te vragen.

En dan donderdag opnieuw naar de Sous-Préfecture, om hopelijk weer wat verder te geraken op het ganzenbordspel!

Kleine troost: uiteindelijk ging het vanochtend toch al vlot in de Cité Administrative waar ik eerst nog langs moest voor een ander document...

Moet ik overmorgen dus niet helemaal terug naar de "startpositie".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten