Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 9 juli 2024

Budapest

Dochterlief laat ons meegenieten,
van de Sint-Stefanusbasiliek,
en van het Hongaarse parlementsgebouw,
met de Eerste Kamer.
Indrukwekkend is het gedenkteken
"Schoenen op de Donaukade".
Het uitgaansleven langs de Donau
(foto vanop de Kettingbrug),
met zicht op de Matthiaskerk en het Vissersbastion.
Het fenomenale 'parlement by night'
(vanop boottocht met gratis glas witte wijn
dat niet zo lekker was, dixit Britt),
en een mooi uitzicht op Buda,
op de heuvelachtige westoever van de Donau.
De Vrijheidsbrug die Buda en Pest
met elkaar verbindt,
met voetgangers die er van
de zonsondergang genieten,
en tot slot nog het hippe "Twentysix" restaurant.

'Een grote stad die niet te duur is en waar veel te zien is;
Budapest is absoluut het bezoeken waard,'
zo luidt het reisadvies van Britt hier nu.

1 opmerking:

  1. Met dat reisadvies kan ik het alleen maar volmondig eens zijn. Gewoon wandelen door de prachtige stad en de architectuur bewonderen en wanneer de benen moe zijn van het wandelen, de tram nemen en halte houden bij één van de vele cafeetjes of restaurants, is de trip al waard.

    BeantwoordenVerwijderen