Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 29 juli 2024

Legoland

 Een uitstap in Midden-Jutland die er nu eenmaal bijhoort,
omdat de Lego-steentjes van oorsprong Deens zijn,
al wilde ikzelf vooral de King's Castle Show zien,
en die was "kort maar zeer indrukwekkend",
zodat ik er met manlief graag 2x naar ging kijken!
Geen pretpark echter zonder snelheid,
en lachende (grote!) kinderen,
die ook onder de indruk waren van Miniland,
waar het Kopenhaagse Nyhavn mooie herinneringen opriep,
en er een knappe NASA-raketlancering was,
al charmeerden de Hollandse windmolens ons zeker ook.

Het pretpark in Billund werd in 1968 geopend en de eerste indruk is dan ook dat het wat 'gedateerd' is. Met een gesloten achtbaan (wegens technisch defect) krijg je de grote kinderen ook niet meteen op jouw hand. En toch is het een pretpark dat "erbij hoort" in Denemarken. Gaandeweg val je dus zeker voor de charmes van Legoland. (Én voor haar propere toiletten, want met zoveel bezoekers tijdens deze drukke zomermaanden is dat even indrukwekkend als het werk van de stuntmannen en -vrouwen tijdens de King's Castle Show.)

1 opmerking:

  1. Ook grote kinderen zijn en blijven fan van Lego hé !

    BeantwoordenVerwijderen