Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 30 juli 2024

Moesgaard Museum

Naar het grote prehistoriemuseum,
op de zogenoemde 'Heuvel van de Elfen',
met de Grauballe Man als hoogtepunt,
een gemummificeerd lichaam uit circa 80 v.C.
dat in een veenlaag werd ontdekt.
Bijzonder knap is ook het gebouw an sich,
in gebruik genomen in 2014,
en nog altijd hypermodern,
met een prachtig uitzicht boven op het groene dak,
waar we dus ook een hele tijd rondliepen,
en waar we graag "een terrasje deden".

Terug naar lang vervlogen tijden... En dat in knappe, interactieve opstellingsruimtes in een hypermodern gebouw: het Moesgaard Museum heeft echt alles wat je van een goed museum mag verwachten, inclusief grote lockers om je spullen in op te bergen (al mag je alles ook gewoon binnen meenemen) én heerlijke koffie op het groene dakterras.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten