Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 26 februari 2015

Groen licht

Sinds gistermorgen "groen licht" op onze live box!

We kunnen dus terug op het internet!!

En zonet heb ik ook mijn eerste telefoongesprek gevoerd vanuit het nieuwe huis, naar mijn grootmoeder in België! Dat ik een gelukzak ben, zei ze. Omdat ik de voorbije dagen zoveel heb mogen kuisen... Het groene huurhuis blonk vanmiddag ook effectief voor de 'état des lieux de sortie'. Dat ik de voorbije dagen veel aan haar had gedacht, was dus zeker geen leugen. Mijn grootmoeder deed vroeger namelijk niets liever dan kuisen. 'Ge hebt daar achteraf zo'n deugd van, als alles proper is.' (Jammer wel dat die 'achteraf' in mijn beleving nooit lang duurt.)

Maar ondertussen roept het nieuwe huis alweer om een grondige schoonmaakbeurt!!

Want de voorbije dagen kwamen hier nog heel wat werkmannen over de vloer... In onze living lijkt ook een bom ontploft: kartonnen dozen overal, enkele stoelen die nog op zolder moeten, een bureau vol papieren... En in de keuken vinden we de zojuist gekochte afwasblokjes niet! (Maar misschien liggen ze daar ook nog niet??)

Soit. Vanavond gaan we uit eten!

We vieren dat we het groene huurhuis NOOIT MEER hoeven te kuisen!!

En morgen geven we dan "groen licht" aan de opkuis en inrichting van het nieuwe huis 'want daar gaan we zeker deugd van hebben.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten