Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 28 juni 2013

Edinburgh



De Royal Mile, Princes Street, Edinburgh Castle, Palace of Holyroodhouse,
Schotse kilts, scones, fudge, butter shortbread, bier en ales,
en veel schoorsteenpijpen op de daken...

Dat was onze eerste kennismaking met de Schotse hoofdstad!

En zo verliep onze eerste dag:

1. uitgebreid bezoek aan Edinburgh Castle, gebouwd op de basalten kern van een dode vulkaan en de beklimming meer dan waard: het kasteel is doorheen de eeuwen een vesting, koninklijk paleis, kazerne én gevangenis geweest, wat maakt dat je er zowel kerkers als kroonjuwelen te zien krijgt
 
2. kuieren langs de toeristische winkeltjes op de Royal Mile in de Oude Stad en in The Christmas Shop alvast een Schots kerstmannetje voor de kerstboom thuis kopen (te gebruiken over 6 maanden :-))
 
3. aandachtig luisteren naar de audiogids in Palace of Holyroodhouse, de Schotse residentie van koningin Elizabeth II: vele boeiende verhalen en anekdotes uit de 16de eeuw in een kasteel dat nog steeds gebruikt wordt voor officiële bijeenkomsten
 
4. windowshoppen in Princes Street, de belangrijkste winkelstraat van Edinburgh, en een wandeling maken in de Nieuwe Stad: mooie gevels, brede straten en je kan er heel veel schoorsteenpijpen tellen
 
5. lekker eten in The Cambridge Bar waar de bediening schitterend is en ze een heerlijk biertje (met frisse cidersmaak) hebben: de bar ligt wat verscholen in Young Street, maar is de zoektocht/omweg zeker waard
  
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten