Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zaterdag 29 juni 2013

West Highland Lochs, Mountains and Castles

 
Doune Castle, Kilchurn Castle, Inveraray town and Loch Fyne,
Inveraray Castle, Luss and Loch Lomond... 
Dag 2 in Schotland deden we een timberbushtour met driver-guide Fred.
 Op het programma:

1. wegdromen in de sprookjesachtige trouwzaal in Doune Castle waar ook Monthy Pyton in 1975 langskwam
 
2. inzoomen op Kilchurn Castle dat er verlaten bijligt, al zorgen de highlands rondom voor een nog meer desolate indruk (moet je er hier dus even bij fantaseren ;-))
 
3. lunchen met "fish and chips" in het pittoreske dorpje Inveraray waar de meeuwen aan Loch Fyne hongerig uitkijken naar de etensrestjes van toeristen
 
4. hartelijke ontvangst in Inveraray Castle: een "butler" aan de deur en overal familiefoto's van de Duke en zijn jonge gezin die in de andere helft van het kasteel wonen, alsook een indrukwekkende wapenkamer waarop je niet uitgekeken geraakt
 
5. klassieke trouwreportage in het dorpje Luss aan Loch Lomond waar veel mensen uit Glasgow 's weekends de natuur en de rust opzoeken (bruidegom én fotograaf droegen een kilt!)
 
Vele uren doorgebracht in het minibusje
 - met Keltische muziek én Schotse humor -
maar dus ook weer heel veel gezien...

En de avond sloten we stijlvol af
in restaurant The Apartment in de Oude Stad! 

Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten