Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 3 september 2018

Vijftien

 
In Frankrijk starten deze week ruim twaalf miljoen leerlingen het nieuwe schooljaar. De portable is nu verboden in de lagere school en het college. Het lyceum - vanaf 15 jaar - laat 'het mobieltje' wel nog toe, zij het onder strikte voorwaarden. (Hier in huis krijgen onze kids ook pas een telefoon met simkaart als ze naar het lyceum gaan, de jongste zoon is dus niet verontwaardigd over deze nieuwe, Franse regelgeving van Macron.)
 
En dochterlief zat vanochtend meteen ijverig al haar contacten te bedanken... Want haar verjaardag op de eerste schooldag vroeg wel om enige organisatie :-)

 
Vijftien kaarsen dus op de pannenkoeken vanavond! En een stijltang, een ceinture en nieuwe rugzak voor het lyceum rijker! De cadeautjes passen zich vlot aan. Wat gaan de jaren vlug...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten