Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 10 maart 2020

Risicogebied

Dit voelt niet als vakantie. Nu de school van ons trio 2 weken gesloten blijft omwille van het corona-virus, weten we niet goed waaraan we ons in de Haut-Rhin (nog) kunnen verwachten. Het leven lijkt een beetje 'on hold' gezet en in Mulhouse komen de mensen minder buiten, is iedereen duidelijk erg wantrouwig geworden. Huiswerk wordt nu ook via 'Pronote' doorgestuurd en de meest ijverige leerkrachten maken meteen dankbaar gebruik van de notie 'zelfstandig leren'. De leerlingen zelf zijn vaak minder enthousiast. Zelfs de jongste zoon heeft hier al gezegd dat hij dan eigenlijk toch liever gewoon naar school wil. (Wat écht een vrij unieke uitspraak is, geloof me.)
 
Aftellen dus naar 23 maart! En hopen dat we het dagdagelijkse leven dan weer gewoon kunnen opnemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten