Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 23 juni 2015

Bekend en vertrouwd

Het blijft leuk om tijdens verre reizen ook het bekende en het meer vertrouwde op te zoeken. Vandaag trok ik met Becky en Jamie naar de kuststad Melaka dat in 2008 op de werelderfgoedlijst van UNESCO werd geplaatst en waar heel wat Brits, Portugees én Nederlands erfgoed te vinden is.

En dus mocht ik in de ruïnes van de Portugese Saint Paul's Church de Hollandse grafstenen van kooplui uit de 17de eeuw voor mijn Amerikaanse travel buddies vertalen.

Dat ik even voordien al helemaal enthousiast werd in het rode Stadthuys (!), het oudste Nederlandse gebouw in het Verre Oosten, had zeker ook te maken met dat herkenbare woord op de shirten van de werkmannen die daar rondliepen.

Aan de balie van het hotel kunnen we trouwens ook een Colmar Tropical Bukit Tinggi Tour boeken. Maar dit French themed resort ga ik toch aan mij laten voorbijgaan, de echte vakwerkhuizen uit Colmar hoeven ze hier voor mij niet na te maken :-)

Voor morgen staat er ondertussen een excursie naar een Elephant Sanctuary and Aborigine Village op het programma. Spannend wel, want dat is voor mij en mijn travel buddies toch zéér onbekend en vreemd terrein!

"Maar het zullen wel kleine olifantjes zijn," zegt manlief die voorlopig dus nog even in zijn bekende en vertrouwde meetings zit.

"Jaja, dat zal wel," moet ik stiekem lachen...

En ik ga morgen dus zeker mijn best doen om een mooie foto te nemen van die "kleine" beestjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten